Comdata: věk u nás nehraje roli

PR článek

Šedesátník Alexander Jakerle pracuje v Comdata jako telefonní operátor. A některé ze svých mladších kolegů strčí svými výsledky i energií do kapsy. „Zas tak těžké to není. Člověk musí hlavně chtít a být živý. To ale nezáleží na věku, někteří lidé mi připadají mrtví i ve třiceti.” Co radí svým vrstevníkům, kteří po padesátce hledají práci?

Rozhovor 50 plus Comdata

Alexander Jakerle pracuje ve společnosti Comdata od roku 2017.

Společnost Comdata provozuje největší call centrum v Česku. Telefonní operátoři na šesti pobočkách po celé ČR zajišťují zákaznickou péči a telemarketing pro klienty z oblasti telekomunikací, bankovnictví a cestovního ruchu. V brněnské pobočce pracuje i pan Jakerle, který do firmy nastoupil zhruba před rokem, když na portálu Jobs.cz odpověděl na několik inzerátů.

Jiné firmy se mu vůbec neozvaly. „Odradil je můj věk,” myslí si pan Jakerle. Jeho zkušenosti sdílejí i další zaměstnanci společnosti Comdata nad 50 let. V jiných firmách, do kterých se uchazeči přihlásili na pracovní pozici, se ve většině případů setkali buď s nulovou reakcí, nebo přímo odmítnutím ještě před osobním pohovorem. „Provedli jsme si výzkum, zajímalo nás, jaké zkušenosti mají starší zaměstnanci s hledáním práce. Některým našim zaměstnancům v jiných firmách na rovinu řekli, že na staré lidi se prý nikdo nechce dívat,” dokresluje zkušenosti životem ostřílených zaměstnanců Kateřina Kopecká, personalistka společnosti Comdata.

Senioři s přehledem porážejí mladší

V brněnské pobočce společnosti Comdata pracuje zhruba 300 lidí, mladší se tu potkávají se staršími. Většina lidí pracuje osm hodin denně, podle toho, jak zaměstnavatel potřebuje. Někdy zaměstnanci začínají až kolem oběda nebo odpoledne a končí večer. Call centrum jede i o víkendu, občas je tedy potřeba vzít i víkendovou směnu.

„Starší zaměstnanci rozhodně nepodávají nižší výkony než mladší. Výsledky záleží spíš na schopnostech daného zaměstnance, na věku nezáleží. Pan Jakerle je u nás zhruba rok a už v listopadu 2017 se mu podařilo získat ocenění Zaměstnanec měsíce,” vyvrací personalistka společnosti Comdata mýtus, že by starší mladším nestačili. Ze své vlastní iniciativy absolvoval poradenský program pro osoby nad 50 let, jak si ve vyšším věku hledat zaměstnání. Telefonního operátora ale šedesátník se zkušenostmi ze strojírenství nebo chemického průmyslu nikdy předtím nedělal.

Ostrava 1

↑ Comdata, pobočka Ostrava.

Práce v call centru: věk ani zkušenosti nerozhodují

Podobně jsou na tom i další jeho kolegové. „Pro všechny starší zaměstnance představuje call centrum novou pracovní zkušenost,” vysvětluje Kopecká. „Máme tu vyučenou servírku, bývalou účetní nebo třeba paní, která byla kvůli dětem 15 let doma,” vysvětluje personalistka, že na dosaženém vzdělání nebo předchozích zkušenostech na pozici telefonního operátora nezáleží.

Z výzkumu společnosti Comdata také vyplynulo, že zaměstnanci starší padesáti let nepociťují svůj věk v porovnání s mladší generací jako handicap. Zaměstnanci potvrdili, že u sebe pozorují horší funkci krátkodobé paměti a pomalejší proces učení nových věcí, ve výsledku se však dovednostmi a znalostmi rovnají mladší generaci.

Za svou výhodu naopak považují loajalitu, pečlivost a disciplínu. „Starší lidé si váží své práce a jsou za ni vděční. Určitě se nám u nich nestává, že by měli problém s docházkou. To o některých mladších zaměstnancích bohužel říct nemohu,” potvrzuje jejich názor Kopecká.

Výběrové řízení: odpovíme každému

S telefonem v ruce se nikdo nenarodil. Ve společnosti Comdata jsou si toho vědomi, proto prvních pár týdnů po nástupu procházejí noví zaměstnanci školením, aby se zorientovali v práci telefonního operátora a seznámili se s poskytovanými službami. Po zaškolení mají k ruce zkušeného kolegu, který v začátcích poradí a třeba i povzbudí, když je to po náročném zákazníkovi potřeba. „Občas je to psychicky náročné. Zákazníci odrážejí mentalitu české společnost, s tím je třeba počítat,” popisuje stinnější stránky práce pan Jakerle.

Výběrového řízení se nemusíte bát. „Ozveme se každému, nikoho neodmítneme jen tak. Ukážeme vám, kde budete případně pracovat a nasimulujeme s vámi hovor se zákazníkem,” líčí firemní personalistka, co se děje po vaší odpovědi na inzerát společnosti Comdata. Na Jobs.cz se Comdata řadí mezi zaměstnavatele, kteří vám do dvou týdnů odpoví. Nemusíte se tedy bát, že byste se s odpovědí na inzerát namáhali zbytečně. A co by svým vrstevníkům poradil pan Jakerle? „Buďte trpěliví a buďte si vědomí toho, na co máte.”

(PR článek)

Podobné články

Call centrum se dá dělat i jako práce z domova

Dělat operátora call centra z domova? To jde? „Tuto možnost jsme začali nabízet před pár měsíci a osvědčila se. Naši operátoři na vybraných projektech mohou pracovat z domova třeba i každý den, na celý úvazek, nebo jen občas, prostě jak se jim to hodí,” naznačuje nový trend Karolina Spránitz Kondrat, HR manažerka společnosti Comdata. Jak …

5 tipů, jak si v novém roce najít novou práci

Možná se vám to přes Vánoce „tak trochu“ rozleželo a rozhodli jste se pro změnu. Máme pár tipů, jak si v novém roce usnadnit cestu za lepší prací. 1. Jednodušší prohledávání nabídek Vytvořte si účet na Jobs.cz a kdykoliv k nám přijdete hledat práci, zůstaňte přihlášení. Díky tomu vám můžeme zobrazit relevantnější nabídky. Tu správnou práci tak …

Loví vás headhunter. Co od něj můžete čekat?

Pracovních míst je dnes více než uchazečů, a tak se může lehce stát, že vás osloví headhunter. Zkusí vás pozvat na schůzku, aby představil konkrétní nabídku. Co od setkání s headhunterem čekat? A proč se vyplatí s ním slušně komunikovat, i když práci nehledáte? Zatím není ruka v rukávě Pokud vám napsal headhunter, znamená to, že jste se …

Chcete změnit povolání? Máme pro vás příběh mladé maminky pro inspiraci

Přemýšlíte někdy nad tím, že byste rádi dělali něco jiného? Něco, co by vás opravdu naplňovalo a bavilo vás? Autentický příběh Michaely Culkové je důkazem, že to jde. Že má smysl vykročit z komfortní zóny a jít za tím, co člověka láká. Stačí se jen odhodlat a vytrvat.   Michaele Culkové bylo 30 let, když …